春のイライラ大丈夫ですか?

 

そろそろイライラがピークに来ていたりしていませんか?

 

春は特に感情的になりやすい季節です。自分が壊れないように常に気を付けていないと大変な事になりますからね。いつも身体からのSOSサインを待ってからだと寝込むことになったりしていませんか? 何処かでゆっくり出来る事を計画立ててみてはいかがでしょう。

 

うちの場合は旦那の様子を伺いながら計画を立てています。男の人ってこんなにちょっと子供っぽいところが有るんだ~なんて感じた今朝です。壊れそうだけど、頑張っちゃうんですよね。それで後でアーだコーだと文句を言う。まあ人それぞれだと思いますが。そして文句を言われた妻(私)は不機嫌になり目を合わせずにスタスタしながら朝の用意をしながら、実は反省中、でも働きに出る前に誤りに来る旦那。許してあげる。

 

そうそう、ついついやってしまう、やつ当たりみたいな自分のイライラを人に飛ばす術。話しを聞いていると世の中には沢山こんなことが有る。

 

ストレスは感情だった。。。

 

身体は感情に弱く、身体全体で感じてしまうのです。感情は血液の中で流れているホルモンを強く影響します。ストレスを常に感じている人はそういう顔つきなって行きます。居ますよね。見ます。勝手にあごに力が入ってしまっていたり。。。後であごが痛い人。ストレスです。食べた物が良く吸収出来なくて、下痢・便秘になってしまう人、ストレスです。生理が不順でお腹痛い人、ストレスです。中医学では感情を内因とみなし、人の一番強い感情がどこから来ているのかや、その感情はどのような影響を身体に与えているのかを一人一人診断をします。

 

耳鍼は直接脳に近いため、ホルモンのバランスや自律神経のバランスを取る事が出来るのが魅力なんです。何回か治療を続けることで身体が自分でバランス取れるようなトレーニングをしている様な感覚です。健康に進む時に注意をしたいことは、~~~をしたらいけない、とか駄目だとかを思ってしまうマインドを先ずは取り外し、やると身体に気持ちがいい事に注目を自分に与えます。

 

何だか、新鮮な生野菜を沢山食べるとマインドがクリアーになるな~。

足のふくろはぎと腰のストレッチをするだけで腰痛が和らいだな~。

今日は存分に水を飲んだから皮膚がいい調子だな~。

 

などと自分の身体を通して感覚を掴むことが大事ですね。問題点ばかりに視点を置いても罪悪感とやる気を失うだけです。身体の細胞が自然に好むことを沢山やって続ける事がとても大切ですね。自分での管理がスムーズに出来るように、鍼やヨガなどを取り入れて行く事も良いと思います。

 

普段の治療中にこんな話しは一切しません。もし聞かれたらするかも知れませんが、多くの場合は私が患者さんの話を聞いて、限られた時間内で治療に専念しているのが現場です。なのでブログからのアドバイスを続けて来ています。

 

質問が有る方、いつでもメッセージ下さいませ。出来る限りのお返事をします。

 

西洋東洋が仲良しに理解を得られる様に心から今日もお届け致します。

 

鷲巣真也

 

 

 

I bought some rocks to put them in my treatment room, just because there are no windows in my room. If you do any kind of energy work, you know how it could become congested real fast when working on a person. I had no other way but to wash my hands for my own protection, but the room becomes so un-breathable. So I got some rocks to help me out. I hope these little rock spirits are going to help me…!!

 

Maya’s Signature Treatment

It has been very interesting to work on people and actually helping people out with their horrible pains. People are so happy to get rid of their pains and become mobile again. Somebody told me that her friend swears by the acupuncture treatment. It is amazing every time when people finds out how it feels, actually pretty good, getting that deep muscles needled and feels like the tip of the needle is massaging. No fingers can touch that tight muscle like how needle does it.

 

Japanese acupuncture school was so into anatomy/physiology and neurology we hardly ever talked about energetic of the acupuncture points. But now, I have this unique understanding of the body both in Western and Eastern medicine. All of these years of studying has finally giving me the career that I’ve always dreamed of. I have to thank my Mama for standing super strong to keep me in the Japanese acupuncture school.

 

After I had my son, I DID NOT want to go back to school AT ALL.

 

I went to talk to my mom twice; both times I was sure to quit the school. Both time I never ever seen my mother so scary to tell me that I MUST go and finish the program. I am so glad that happened. So grateful for my family and friends, my husband who took care of the kids so much during those days in Japan.

 

Now my mission of passion to connect the medicine in healthy way for all people, bring back the folk medicine to all the families out there, preserve the old knowledge of happiness. I am so thankful for all of the opportunities in my life.

IMG_6883.JPG

 

Love, Love, Love to the World~!!

 

Maya Kathleen Washizu

Advertisements